„365 zabaw dla Ciebie i Twojego dziecka” – Oficyna Wydawnicza MULTICO


Na tę książkę trafiłam w poznańskiej księgarni Tak Czytam. Jestem wielką fanką tego typu książek, choć zawsze do nowości podchodzę z dystansem. Miałam okazję przeglądać świetne pozycje z mnóstwem ciekawych pomysłów, ale wiele razy trafiałam niestety na książki, w których propozycje zabaw były oklepane, wręcz nudne.
„365 zabaw…”  należy zdecydowanie do pierwszej grupy ;) Książka podzielona jest na duże trzy rozdziały – zabawy od trzeciego do czwartego roku życia; od czwartego do piątego roku życia oraz od piątek do szóstego roku życia. Tak jak obiecuje autor w tytule pomysłów jest aż 365, na końcu zostały one uporządkowane w spisie treści.
Nie jest to książka, którą jednym tchem czyta się „od deski do deski” – to pozycja, po którą warto sięgnąć, gdy brakuje pomysłu na wypełnienie czasu z dzieckiem.
Czytając kolejne pomysły zaznaczałam te, które najbardziej mi się podobały, dzieląc je na kategorie: zabawy na dworze (zielone zakładki), zabawy w czasie których będziemy potrzebować dodatkowych materiałów, np. kartonów czy farb (czerwone zakładki), zabawy, które wymagać będą zorganizować dodatkowych pozycji książkowych, np. atlasu ptaków (niebieskie zakładki), zabawy funkcjonalne (pomarańczowe zakładki). Choć z Krasnalem zabawy te wykorzystam dopiero za kilka lat, wiele z nich udało mi się przetestować w grupie przedszkolnej – z powodzeniem! Dlatego książkę polecam nie tylko rodzicom, ale też nauczycielom ;)
I taka myśl na koniec: propozycje zabaw opisane w tej książce utwierdziły mnie w przekonaniu, że warto znaleźć w domu miejsce do składowania wstążeczek, pojedynczych guzików, resztek materiałów i innych rzeczy, które odruchowo wrzucilibyśmy do kosza na śmieci ;) nigdy nie wiadomo, kiedy się przydadzą ;)

W serii ukazały się jeszcze: "365 zabaw... Pierwszy rok życia" oraz "365 zabaw... Od 1 roku do 3 lat"




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dzień Kubusia Puchatka

Tydzień włoski

Międzynarodowy Dzień Mówienia jak Pirat ;)