Gry i zabawy dla dzieci - Małgorzata Cieślak


"Gry i zabawy dla dzieci" to książka, którą zamówiłam i otrzymałam kilka dni temu. Do jej kupienia zachęcił mnie  krótki opis znajdujący się na tylnej okładce: "Poradnik zawiera kilkaset zabaw, prostych oraz bardziej skomplikowanych, przeznaczonych dla dzieci już od pierwszego miesiąca życia. Do ich realizacji nie będą potrzebne drogi zabawki i sprzęty..."

Książka podzielona jest na kilkanaście rozdziałów - zabawy na każdy miesiąc w pierwszym roku życia dziecka opisane są osobno, następnie opisane są zabawy: po drugim roku życia, po trzecim roku życia i dalej: zabawy i gry na urodziny, zabawy podczas jazdy samochodem, nad morzem, w lesie i wiele innych.
Autorka bardzo dokładnie wyjaśnia przebieg poszczególnych zabaw, wymieniając potrzebne materiały do ich przeprowadzenia oraz zaznaczając wiek dziecka odpowiedni do przeprowadzenia konkretnej zabawy. Autorka rzeczywiście w swoich pomysłach proponuje wykorzystanie rzeczy, które każdy z nas ma w domu: poduszek, krzeseł, materiałów papierniczych, wiaderek, garnków czy waty. Niektóre z zabaw wymagają włożenia odrobiny pracy w ich przygotowanie, ale są też takie, które nie wymagają od nas żadnego wysiłku.

Chociaż to książka, której przeczytanie "na raz" może wydawać się męczące ze względu na ilość proponowanych zabaw - ja dosłownie ją pochłonęłam! Wciągnęłam się jak w naprawdę dobrą powieść ;) Testując z Małym Krasnalem propozycje autorki na pewno będę wracać kolejno do poszczególnych rozdziałów tej książki, bo zapamiętanie wszystkich zabaw jest niemożliwe ;)


Osobiście, ta książka zrobiła na mnie duże wrażenie :) Dawno nie trafiłam na tak obszerną pozycję, w której opisanych jest tak wiele, tak różnorodnych zabaw na tak wiele okazji :) dzięki niej przypomniałam sobie zabawę: "idą mrówki do twej główki", którą uwielbiała dziewczynka, którą kiedyś się opiekowałam ;)
Spodobało mi się, że autorka wskazuje na zachowanie bezpieczeństwa wykorzystując małe elementy, np. guziki oraz przypomina o chwaleniu dzieci podczas wspólnej zabawy.

Na pewno zmieniłabym jedną rzecz - umieściłabym zabawę "Latający balon" we wcześniejszych rozdziałach. Dlaczego? Jeśli dotrzesz do tej zabawy w książce na pewno się przekonasz! ;)

POLECAM: przede wszystkim rodzicom, ale też zdecydowanie nauczycielom w żłobkach i przedszkolach :)

Zainteresowanych odsyłam na stronę autorki: TUTAJ :)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dzień Kubusia Puchatka

Tydzień włoski

Międzynarodowy Dzień Mówienia jak Pirat ;)