Piosenki przedszkolaka - częśc I :)


Dziś I część "Piosenek przedszkolaka" - cztery wybrane przeze mnie piosenki razem z akordami na gitarę :)
Wielką przyjemność sprawiło mi zajrzenie do śpiewnika harcerskiego i wybranie kilku piosenek, których miałam okazję nauczyć się wiele lat temu. Część z nich to piosenki typowo harcerskie, które warto poznać i spróbować zaśpiewać razem z dziećmi.


Wszystkie dzieci nasze są - Majka Jeżowska

Ach, co za smutas leje łzy               CFGC
lalki w płacz, misiek zły                  CaFC
o, już się śmieje, nosek mu drży,     CFG
deszczyk był a teraz wyschły łzy.    CaFG
Niebo rozjaśnia się samo                 FGC
mały uśmiech, jak tęcza,                  F
już dobrze, mamo!                           GC

Wszystkie dzieci nasze są:              FGC
Kasia, Michael, Małgosia, John,     FGCa
na serca dnie mają swój dom,         FG
uchyl im serce jak drzwi.                CFG
Wszystkie dzieci nasze są:
Borys, Wojtek, Marysia, Tom,
niech małe sny spełnią się dziś,
wyśpiewaj marzenia, a świat
będzie nasz!

Choć nie rozumiem mowy twej
czytam lęk, czytam śmiech.
Nuty nie kłamią, zbuduj z nich klucz,
otwórz nim nieśmiałość naszych słów.
Ważny jest serca alfabet,
ciepły uśmiech, jak słownik,
jesteśmy razem!

Wszystkie dzieci nasze są...

Nie jesteś sam,                               BFC
nasza piosenka ciągnie za rękaw,  a
podaj mi dłoń i z nami stań           FGC
nie ma dziś granic nasz dom

Wszystkie dzieci nasze są...



Plastelina
słowa: D. Wawiłow
muzyka: P. Bachorski (zespół Dnieje)

Ulepiłem sobie domek z niewidzialnej plasteliny               CG
Dwa okienka, dwa kominy z niewidzialnej plasteliny        aG
A w okienkach kwiatki bratki z niewidzialnej plasteliny   CG
A dla taty krawat w kwiatki z niewidzialnej plasteliny      aG

La,la,la,la...                                                                         CGaG

Ulepiłem sobie pieska mięciutkiego z czarnym pyskiem
Lalke Kasię i Tereskę i pistolet i siostrzyczkę
Natrudziłem się okropnie, zbiłem łokieć, stłukłem szklankę
Mamo, tato chodźcie tutaj mam tu dla Was niespodziankę!

La,la,la,la...

Czemu na mnie tak patrzycie i zdziwione macie miny?
Czyście nigdy nie widzieli NIEWIDZIALNEJ PLASTELINY?

  
Bajka zuchowa
autor: nieznany

Mówią bajka wtedy jest prawdziwa,            GDFC
Kiedy za górami się zaczyna.
Ale nasza jest zupełnie nowa,
Bo to bajka jest zuchowa.

Bajka, z wielkim trudem wymyślana
Bajka, dziś przed wami śpiewana
Bajka, tutaj wena się skończyła
Bajka, a taka fajna była.

Zamiast siedmiu gór będzie jezioro,
Tu na wszystkich czeka przygód sporo.
Z krasnalami z czarodziejskich lasów,
Nie zmarnujesz nigdy czasu.

Bajka, z wielkim trudem wymyślana...

Już czas kończyć to opowiadanie,
Choć wielką ochotę macie na nie.  
Wszyscy żyją długo i szczęśliwie
Jak to w bajkach niewątpliwie.

Lubię podróże
autor: nieznany

Lubię podróże i lubię kwiatów woń           CadG
Zielone wzgórze i morskiej wody toń
Ciepły ogniska blask, gdy zapada mrok
Bum ta rira /x4

Lubię podróże i podróżować chcę, 
przez wielką burzę i śnieżnobiałą mgłę 
W dżungli zabłądzić chcę, 
bo nie boję się! 

Bum ta rira /x4

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dzień Kubusia Puchatka

Tydzień włoski

Międzynarodowy Dzień Mówienia jak Pirat ;)